למה כדאי לעשות אימון מתיחות
top of page
  • Writer's pictureor german

למה כדאי לעשות אימון מתיחות

כולנו למדנו על החשיבות של מתיחות, במיוחד על החשיבות של ביצוע מתיחות לאחר אימון, אבל האם מישהו מאיתנו חשב אי פעם להקדיש אימון שלם למתיחות? עם כמה שהרעיון הזה יכול להישמע מופרך לחלק מהאנשים, אימון מתיחות הוא אימון שצריך להשקיע בו ולבצע אותו באופן קבוע כמו כל סוג אימון אחר. במאמר הזה ננסה להסביר לכם את החשיבות של אימון מתיחות, נעבור על כל הדברים הטובים שסוג אימון זה יעשה לגוף שלכם ונענה אחת ולתמיד על השאלה הנצחית – האם באמת חשוב לבצע מתיחות לאחר אימון?

האם בכלל צריך לבצע מתיחות?

מתיחות הן חלק מאוד חשוב משגרת האימונים של כל אחד. לא משנה באיזה תחום אתם בוחרים להתאמן, החל מריצות, דרך שחייה ועד לאימונים בחדרי הכושר – ביצוע מתיחות באופן נכון ובאופן קבוע רק יחזקו את השרירים ואת היכולות שלכם בתור מתאמנים. מתיחות הן אחד החלקים באימון שהכי חשוב להקדיש להן תשומת לב, ולאו דווקא בסופו.


אז האם באמת חשוב לבצע מתיחות לאחר אימון?


אנחנו מצטערים לנפץ לכם את המיתוס אבל בניגוד למה שלימדנו אותנו כל השנים, מחקרים של השנים האחרונות מראים שביצוע מתיחות לאחר אימון אינם קריטיים כמו שחשבנו. נכון שהמתיחות מעניקות לנו תחושת שחרור ורוגע לאחר אימון מאומץ או אינטנסיבי במיוחד, אך אין להן שום תועלת אפקטיבית מבחינת השריר.


למה לי לבצע אימון מתיחות?

בשנים האחרונות יותר ויותר מאמנים ואנשי ספורט מתחילים להבין את החשיבות שבאימוני מתיחות מסודרים ומובנים. אימוני מתיחות מקצועיים יוכלו להועיל לכם בתחומים רבים הקשורים לכושר הגופני שלכם:

הארכת השריר: ביצוע אימוני מתיחות באופן קבוע ולאורך זמן יוביל בסופו של דבר להארכת השרירים שלכם, וכידוע, ככל שהשריר ארוך יותר כך הוא יכול לפתח כוח רב יותר בתוכו. אימוני מתיחות עובדים בדיוק על הנקודות שיאריכו את השרירים שלכם, ימתחו את הגבולות שלהם ויובילו אתכם לביצועים טובים יותר בעתיד.


פיתוח גמישות ותנועתיות (מוביליטי): אימוני מתיחות הם מתכון מסוים לפיתוח הגמישות שלכם. ככל שהשריר גמיש יותר כך תוכלו לבצע את הן את הפעולות היום-יומיות והן את הפעולות הספורטיביות שאתם אוהבים יותר בקלות. בנוסף, אימוני מתיחות יוכלו לחזק ולשפר את המוביליטי (התנועה וטווחי התנועה) שלכם, מה שיעיל גם באימונים וגם מחוצה להם. פיתוח של שתי תכונות שריר אלו הן חשובות במיוחד ויוכלו להוביל אתכם לתנועה טובה ונכונה יותר של הגוף שלכם.


מניעת פציעות: העובדה שמתיחות יכולות לסייע במניעת פציעות היא עובדה ידועה יחסית, אך עדיין מתאמנים רבים לא מייחסים לכך חשיבות. ככל שהשרירים שלנו פחות מכווצים ויותר ארוכים וחמים, כך הסיכון שלנו להיפצע נמוך יותר. הגמישות והארכה שהשרירים עוברים יחד עם פיתוח הגמישות והתנועתיות שמתפתחים בעקבות אימוני המתיחות יפחיתו את סיכויי הפציעה שלכם בעשרות אחוזים אז שווה להשקיע בהן.


bottom of page